Szkolenie -"Kompleksowe rozwiązywanie problemów w organizacji"
Sprawdź nowy pakiet szkoleń wewnętrznych dla firm umożliwiający pracownikom zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie holistycznego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów w organizacji.
Zapewnij swoim pracownikom wzmocnienie umiejętności uznawanej przez większość pracodawców za jedną z kluczowych w biznesie!
Szkolenie - "Kompleksowe rozwiązywanie problemów w organizacji" dedykowane jest dla:
Przedstawiam mój autorski Program dla liderów rozwijający praktyczne umiejętności w zakresie kompleksowego rozwiązywania problemów w organizacji i poprawy skuteczności podejmowanych decyzji.
Kadra menadżerska
Kadry menadżerskiej wszystkich poziomów organizacji – wybrany problem organizacyjny może dotyczyć całej
firmy, kilku lub jednego obszaru firmy.
Przyszła kadra kierownicza
Przyszłej kadry kierowniczej w obszarze doskonalenia wymaganych kompetencji zaplanowanych w ramach ścieżki kariery.
Samodzielni specjaliści
Samodzielnych specjalistów realizujących zadania obejmujące całość organizacji lub określone obszary.
Zespoły projektowe
Zespołów projektowych już funkcjonujących w firmach.
Program Rozwoju Umiejętności „Kompleksowe rozwiązywanie problemów organizacyjnych” koncentruje się na identyfikowaniu i eliminowaniu rzeczywistych źródeł problemów, a nie ich symptomów!
Szkolenie - "Kompleksowe rozwiązywanie problemów w organizacji” – polega na:
1 moduł organizacyjny podczas którego wraz z osobami zarządzającymi ustalamy cele, zakres szkolenia oraz problem nad którym pracujemy podczas szkolenia
4 moduły szkoleniowo – warsztatowe (po dwa moduły 4 godzinne w tygodniu)
16 godzin szkoleniowo – warsztatowych (łącznie w pakiecie)
1 wybrany wspólnie problem nad którym pracujemy podczas szkolenia
5 dodatkowych umiejętności niezbędnych w organizacji i ćwiczonych podczas szkolenia: myślenie krytyczne, zarządzanie projektem, wyznaczanie celów, określanie priorytetów oraz komunikacja w zespole
8 osób maksymalna ilość uczestników szkolenia
1 dokument (procedura A4 + załączniki) opisujący proces rozwiązywania problemów dopasowany do firmy
Opcja: 3 miesiące wsparcia po zakończeniu szkolenia
Szkolenie skierowane jest do firm z sektora MŚP, które systemowo rozwijają umiejętności swoich pracowników, jak również firm w których zauważono najczęściej pojawiające się symptomy problemów organizacyjnych.
Symptomy problemów organizacyjnych:
- Pracownicy spędzają za dużo czasu na „gaszeniu pożarów”.
- Pracownicy nie wiedzą co mają robić w pierwszej kolejności, nie rozumieją oczekiwań i wymagań stawianym im przez przełożonych.
- Rośnie ilość konfliktów pomiędzy pracownikami i poszczególnymi działami.
- Pracownicy unikają odpowiedzialności i sprawiają wrażenie, że nie są samodzielni
- Wzrasta ilość błędów, reklamacji, braków wewnętrznych i spada wydajność
- Pracownicy narzekają, że każdy dzień pracy jest za krótki żeby wykonali swoje zadania, wzrasta ilość nadgodzin, rośnie ilość bezproduktywnych, przeciągających się spotkań
- Tworzy się plany poprawy, które nie są realizowane, ciągłe próby doskonalenia organizacji kończą się zniechęcaniem pracowników do zmian
- Rośnie poziom absencji oraz rotacji pracowników.
- Wydłuża się średni czas realizacji zamówień/usług przy braku możliwości wskazania bezpośredniej przyczyny tego zjawiska
Zastosuj w swojej firmie narzędzia i techniki które:
Zapobiegają sytuacjom stresowym
Ograniczają ilość sytuacji organizacyjnych wymagających reagowania na zasadzie „gaszenia pożarów”.
Usprawniają komunikację
Usprawniają proces komunikacji wewnątrz organizacji i organizacji z otoczeniem
Poprawiają decyzyjność
Zwiększają samodzielność kadry kierowniczej i poprawiają skuteczność podejmowanych przez nich decyzji.
Proces kompleksowego rozwiązywania problemów to 12 głównych etapów do wdrożenia:
1. Wstępna identyfikacja problemów systemowych
2. Powołanie zespołu projektowego
3. Analiza danych, weryfikacja założeń i wybór problemu systemowego, w tym odróżnianie rzeczywistych problemów od symptomów
4. Analiza procesu lub procesów których dotyczy problem
5. Określenie źródła/źródeł problemu
6. Analiza potencjalnych ścieżek rozwiązania problemu i ich wpływu na określone poziomy organizacji oraz jej otoczenie
7. Określenie priorytetów, wyznaczenie celów i harmonogramu prac
8. Systemowe wdrażanie danej zmiany zapewniającej rozwiązanie problemu zgodnie z opracowanym harmonogramem
9. Bieżąca obserwacja wyników prac i podejmowanie działań korygujących w trakcie trwania projektu
10. Analiza zakończonego procesu zmiany - sprawdzenie efektywności i skuteczności zrealizowanych zadań
11. Okresowe monitorowanie efektów zmian i ich wpływu na pozostałe obszary organizacji i jej otoczenia
12. Zainicjowanie ciągłego procesu rozwiązywania problemów w celu maksymalnego, możliwego ograniczenia występowania sytuacji kryzysowych
O mnie
Jestem przede wszystkim praktykiem. Wychodzę z założenia, że problemy pozwalają się firmom rozwijać i rosnąć, ale tylko wtedy kiedy potrafimy nimi zarządzać.
Wdrażając od 25 lat zmiany organizacyjne nauczyłem się spoglądać na problemy całościowo. Nie tylko jako proces składający się z określonej ilości kroków ograniczony do danego obszaru firmy, ale przede wszystkim jako impuls przechodzący i zmieniający całą organizację.
W ramach prowadzonej działalności Atori Consulting, pełniąc funkcje managerskie jako Interim Manager, zawsze wspieram właścicieli, zarządy i kadrę kierowniczą firm w procesie rozwiązywania problemów i wdrażania zmian organizacyjnych. Wszystkie realizowane przeze mnie działania ukierunkowane są na wzrost efektywności i skuteczności działania organizacji, zmierzając do optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów.
Dotychczasowa działalność w wielu, nieraz całkowicie odmiennych branżach daje mi możliwość szerszego spojrzenia na źródła problemów i większą elastyczność w doborze metod ich rozwiązywania.
Przejdźmy razem przez proces zmian organizacyjnych w Twojej firmie!
Zapraszam do kontaktu.
Piotr Tomalak
Co wyróżnia to szkolenie:
- Nauka przez doświadczenie. Cały zakres szkolenia dotyczy bezpośrednio danej firmy, realizowany jest w ramach codziennych obowiązków pracowników i nie odciąga ich od bieżących zadań.
- Holistyczne podejście. Do całego procesu rozwiązywania problemów w organizacji uwzględniam wpływ każdej planowanej zmiany na pięć głównych poziomów firmy: stanowisko, zespół, dany obszar, proces i organizację. Ogranicza to w znaczny sposób negatywne oddziaływanie danej zmiany na inny obszar w organizacji.
- Dopasowane narzędzie. W trakcie trwania programu uczestnicy na bieżąco otrzymują praktyczne, sprawdzone i skuteczne narzędzia, potrzebne zarówno w okresie wdrażania zmian organizacyjnych jak również w ramach dalszego doskonalenia swoich obszarów.
”Pełna szklanka” – przeszkoda w procesie wdrożenia zmiany organizacyjnej
Czasami przenikając do jakiejś organizacji i starając się zlokalizować źródło […]
Zasada sprawiedliwości – strażnik dobrej atmosfery w firmie w czasie zmian
Mogłoby się wydawać, że pojęcie sprawiedliwości jest dość oczywiste i […]
Nieformalny lider – to on często decyduje o powodzeniu zmiany organizacyjnej
Każda organizacja ma swoich liderów w różnych obszarach działalności. To […]
Atori Consulting - Zakres usług
- 1. Doradztwo w zakresie realizacji projektów zwiększających efektywność operacyjną firm poprzez:
- audyt organizacyjny firmy,
- reorganizacja wybranych obszarów lub procesów firmy,
- opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu rozwiązywania problemów na wszystkich szczeblach organizacji,
- opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu zarządzania przez cele uwzględniającego synchronizację celów w organizacji,
- opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu komunikacji wewnątrz organizacji
- 2. Outsourcing Project Management / Change Management w trakcie realizacji wyżej wymienionych projektów.
- 3. Szkolenie i coaching biznesowy w obszarze kompleksowego rozwiązywania problemów oraz zarządzania zmianą w organizacji.